Fórum gildy HORDA
 
PříjemPříjem  CalendarCalendar  FAQFAQ  HledatHledat  Seznam uživatelůSeznam uživatelů  Uživatelské skupinyUživatelské skupiny  RegistraceRegistrace  PřihlášeníPřihlášení  

Share | 
 

 Desatero rad v boji proti skřetům

Goto down 
AutorZpráva
ICE
Admin
avatar

Poèet pøíspìvkù : 158
Join date : 28. 10. 11
Age : 41
Location : Kolín

PříspěvekPředmět: Desatero rad v boji proti skřetům   Sun Mar 15, 2015 4:54 pm

Zde naleznete několik zajímavých tipů, jak se co nejlépe vyrovnat se skřety na východě Vašeho království tak, aby Vás boje s nimi příliš nevysilovaly a nebrzdily Vás v rozvoji Vašich hradů.

1. PRVNÍ SETKÁNÍ

Poprvé se utkáte se skřety hned na začátku věku, kdy dostanete úkol od rádce vysvobodit raněného zbrojnoše Béďu ze skřetího zajetí. Byť se to nezdá, ale tento boj velmi ovlivňuje celý Váš následující rozvoj. Dva červení zbrojnoši, které spolu s hrdinou na začátku dostanete, jsou tzv. unikátní jednotky, což znamená, že nezabírají místo v kasárnách (máte je navíc), ale po jejich smrti je nemůžete ani koupit ani oživit. Unikátní jednotky jsou velmi ceněné, hlídejte je jako oko v hlavě.
Taktika na tento boj je poměrně jednoduchá. Vaší nejsilnější jednotkou je hrdina, proto s ním napadněte nejbližšího skřeta a přidejte se i s druhým „nezraněným“ zbrojnošem Otakarem. Tím, že budete do jednoho skřeta mlátit dva, bude rychleji ubývat. Snažte se, aby skřet mlátil do Vašeho hrdiny, máte u něj totiž daleko více životů a daleko vyšší obranu. Tímto stylem popravíte všechny tři skřety.
S ohledem na fakt, že po restartu serveru klesá hrdinovi level o 3, můžete u něj mít tedy 0-6. Doporučuji, aby poslední úder do skřeta dal hrdina a vyrostl tak o 3 levely během tohoto úkolu (1 smrt protivníka = 1 level). To zabezpečíte jednoduše, mlátíte oběma vojáky skřeta tak dlouho, než mu zůstane cca 20 životů a pak útok zbrojnošem zastavíte.

2. VÝCVIK JEDNOTEK

Skřeti vylézají z doupěte v závislosti na levelu hradu, který zrovna máte. Máte-li level jedna, pak bude na zemi přítomen pouze jeden skřet, u levelu dva budou dva, atd. Raněným zbrojnošem (máte-li u hrdiny z minulého věku artefakt amulet života, který umí léčit jednotku, dejte ho Béďovi, ať se pomalu uzdravuje) plňte další rádcovy požadavky, jako jsou sběr dřeva ze země a odnos do hradu, hrdinou a zdravým zbrojnošem vyražte k pile pro sběr dřeva, kterého na začátku budete potřebovat hodně. Kapacita dřeva na hromádce před pilou je cca 2.000 kusů maximálně, pak už pila dřevo nedává. Proto z hromádky před pilou odhazujte o políčko dále a pila tak bude dávat dřevo dál. Při odhazování dřeva zabíjejte vylézajícího skřeta. Nejprve udělejte maximální level u hrdiny a pak zvyšujte level u zbrojnoše. Každý level navíc totiž kromě posílení útoku a obrany dané jednotky zvedá i množství unesených surovin, což na začátku je strašně důležité. Proto se snažte v době, dokud máte malý level hradu, vycvičit oba zbrojnoše na devátý level. Strategie je stejná, nechte mlátit skřeta do hrdiny a sami mlaťte hrdinou i zbrojnošem, těsně před smrtí útok hrdinou zastavte a skřeta dotlučte zbrojnošem. Level totiž dostane ten, kdo uštědří poslední ránu vedoucí k smrti protivníka.

3. PORTÁL

Na začátku hry máte portál poškozený a nejde hned opravit. K opravě portálu potřebujete 5.000 zlatých a hrad na třetí úrovni. Do doby, než postavíte portál, využívejte Vaše jednotky na východě svého království k odnášení dřeva a výcviku všech Vašich jednotek. Jak postavíte portál, měli byste mít odneseného dřeva již dost, proto se všemi jednotkami přesuňte k portálu, budete cestovat pro ostatní suroviny mimo Vaše království. Pokud byste nechali vlastní armádu na východě, výrazně se zdržíte a to zejména ze dvou důvodů. Prvním je, že nebudete mít přinesené suroviny přes portál a druhým je, že dřív nebo později Vás skřeti zraní natolik, že Vám začne docházet život.

4. OBRANNÉ STUDNY

Abyste mohli využívat jednotky pro přísun surovin přes portál a zároveň byli chráněni před skřety, používá se systém tzv. obranných studní. Jejich princip spočívá v tom, že na východním kraji svého stavebního pozemku vystavíte hráz ze studen v jedné svislé řadě. Studny zabezpečí to, že se Vám skřeti nedostanou na důležité stavby a ochrání Vás i přesto, že nemáte jednotky. Vždycky, když postavíte level hradu, se Vám rozšíří stavební zóna a pokud se rozšíří do šířky, postavte další studny na kraj a ty současné pak ubourejte.

5. (NE)OPRAVA BUDOV

Opravovat budovy, které napadli skřeti, je strašně neefektivní. Skřet budovu mlátí tak dlouho, dokud mu v tom nezabráníte nějakou jinou svou jednotkou. Pokud žádné jednotky nemáte, jelikož cestují pro suroviny, pak se oprava budovy nevyplatí, neboť za ní zaplatíte větší náklady, než stojí jejich opětovná výstavba. Proto se staví na okraj obranné studny, jelikož ty stojí jen peníze a žádné jiné suroviny. Pokud Vám skřet začne mlátit do studny, nepanikařte a nechte ho, studnu neopravujte. Těsně před jejím rozbořením jí zbořte sami. Získáte 250 zlatých za zboření a za minutu po jejím zboření na stejné místo vystavte studnu novou. Celá akce Vás vyjde na 750 zlatých a je klid. V postupných opravách byste zaplatili daleko více. Skřet po zbourání budovy hned na jinou nejde a na nově postavenou hned nezaútočí, spíš se bude tak zmateně pohybovat krajem.

6. VYUŽITÍ NOČNÍHO REŽIMU

Na několika serverech včetně toho našeho je aktivovaný noční režim (24-06), což znamená, že v noci můžete klidně spát. Během nočního režimu nejde stavět, bojovat a hýbat jednotkami, rostou pouze suroviny dle svého přírůstku a zdraví a energie jednotkám. ALE POZOR! Pokud bude Vaše jednotka bojovat, neroste jí energie, při bojování je přírůstek energie zastaven. Tohoto systému lze také vhodně využít. Pokud se Vám stane, že skřet začne na studnu útočit někdy pozdě večer, zcela výjimečně zadejte opravu místo boření. Pokud skřet nezboří studnu do 24:00, pak do ní bude bez efektu mlátit celou noc a nebude se mu doplňovat energie. Získáte tak několikahodinový čas navíc a eliminujete riziko, že hned ráno plný energie se Vám pustí do některé další stavby.

7. ZASTAVENÍ SKŘETÍHO ÚTOKU

Tato taktická varianta se používá v případě, že nějaký silný skřet – šaman nebo svčko Vám boří budovu, kterou je velmi nákladné opravovat nebo hloupé bourat (skladiště, radnice, surovinové stavby, apod.). Stačí jakoukoliv jednotkou dojít k útočícímu skřetovi a zadat boj. Skřet přestane bořit budovu a vrhne se na Vás. Pak stačí ustoupit o jedno pole dozadu. Vaše jednotka nemusí být nijak silná, bohatě stačí prasátko na poli. Dát pokyn k útoku však musíte jen tehdy, pokud Vám po něm zbude energie na odskočení pryč, jinak Vás skřet umlátí.

8. SKŘETÍ OBKLÍČENÍ

Dostane-li se jakákoliv Vaše jednotka do skřetího obklíčení (například nově uplacený skřet mezi ostatními, nebo zapomenutý zbrojnoš u skřetího doupěte, nepanikařte. Nejhorším způsobem je zběsilý útěk s vyplýtváním veškeré energie. Mějte na paměti, že kdo nemá energii, jen čeká na smrt. I když jsou skřeti u Vás ob jedno pole, nikam nechoďte. Donuťte je udělat kroky k Vám, ať si vyplýtvají svou energii, získáte náskok. Po bitevním poli choďte jen po jednom kroku tak, abyste měli téměř plnou energii. Teprve poté, co máte plnou, popojděte o jedno pole. V případě, že do Vás skřet uhodí, odstupte jen o jedno pole. Skřet totiž utratí energii nejen za příchod k Vám dle typu terénu, ale dalších 300 energie stojí povel k útoku. Vaší vyčkávací taktikou tak můžete odolat i mnohem silnějšímu skřetovi, který má na začátku mnohem více energie než Vy.

9. STŘELCI, LÉČITELÉ, VOZÍKY, STAVITELÉ

Tyto jednotky mají svou specialitu oproti běžným bojovým jednotkám a to tu, že získávají zkušenosti i jinak, než za zabití jednotky. Střelec za každý výstřel, Léčitel za každé léčení, vozík za odvezené suroviny do hradu nebo vesnice a stavitel za stavbu cest nebo budov. Tyto zkušenosti jim však přibývají hodně pomalu. Přesto je velmi důležité tyto speciální jednotky (zejména střelce, léčitele a vozík) mít na co nejvyšších úrovních co nejdříve. Lepší střelec bude střílet na větší vzdálenost a jeho střely budou více zraňovat, léčitel dokáže léčit přes více než jedno pole a vyléčí za jedno léčení více zranění a vozík na vyšších levelech dokáže vozit daleko více artefaktů.
K tomu, aby tyto jednotky vyrostly co nejdříve, používejte pravidlo poslední rány. Nepřítele přizabijte již na maximum vylepšenými jednotkami a poslední ránu udejte střelcem, léčitelem nebo vozíkem, který chcete vylepšit.

10. BOJ SE SILNĚJŠÍMI JEDNOTKAMI

Máte-li k dispozici pouze slabší jednotky než je samotný skřet (svčko nebo šaman), pak i tak lze boj vyhrát. Obkličte takovou jednotku ze všech stran a udeřte vším najednou. Skřet bude bojovat jen s jednou Vaší jednotkou, tou, kterou si sám vybere, pokud bude již téměř mrtvá, ucukněte s ní dozadu a nechte mlátit jen zbývající tři. Skřet si vybere jinou. Velmi důležité je, abyste boj nezadávali dříve, než když máte naspořeno nejen na pokyn k boji 300 energie, ale dalších 150-450 energie na ucuknutí v závislosti na typu terénu.
Nenechávejte si zbytečně zabíjet žádné jednotky a to ani žluté zbrojnoše z kasáren. Jednak je to škoda zdrojů, které můžete dávat do staveb, a pak každý level jednotky se s postupem čas honí čím dál obtížněji. I polomrtvá jednotka je jednotka, dá se léčit a zvyšovat jí úroveň i bez surovin, s mrtvou již nic neuděláte.

Čím méně surovin Vás bude stát údržba armády a čím lépe si povedete v jejím výcviku, tím lépe budou vypadat Vaše stavby, bodové konto a prestiž nepřátel!

(autor CzechHero - klan Myrtana, server 4)
Návrat nahoru Goto down
Zobrazit informace o autorovi http://horda.forumczech.com
 
Desatero rad v boji proti skřetům
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
HORDA :: Veřejné :: Nápověda ke hře-
Přejdi na: